Вірш
[18]
Вірші дитячі українською мовою для школярів, вчителів та школи. Віршований твір у якому зображені різні події та характери персонажів віршу
|
Твір
[69]
Твори украънською мовою - твір опис, твір роздум та розповідь про важливі події життя для 1-4, 5, 6, 7, 8 та 9 класів середньої школи та 10, 11 класу вищої школи
|
Мінітвір, мініатюра
[6]
Мінітвори - стислі зображення подій або описи на різноманітні теми
|
Українські диктанти
[3]
Cловниковий та графічні диктанти з української мови та літератури для дітей, школярів та вчителів
|
Діалог
[6]
Діалоги українською мовою - розмова між двома та більше персонажами або дійовими осібами
|
Розповідь
[12]
Твір розповідь - це художнє зображення подій сюжету розповіді та вчинків героїв твору від імені дійової особи чи письменника
|
Казки
[11]
Українські народні казки для дітей та дорослих, народна розповідь про надумані події
|
Привітання
[16]
Прикольні та смішні привітання зі святами, поздоровлення з днем народження, новорічні привітання та інші
|
Приказки, прислів'я
[10]
Українські прислів'я та приказки українською мовою про життя, добро, любов, дружбу, природу
|
ГДЗ
[0]
Для школи та школярів - готові домашні завдання, ГДЗ з різних предметів
|
Перекази
[1]
Перекази з української мови та літератури за творами відомих письменників
|
Диктанты
[2]
Диктанты на русском языке для школьников и школы
|
Сочинения
[33]
Сочинения для школьников по русскому языку
|
Головна » Файли » Твір |
24.06.2017, 18:18 | |
Мальовниче українське село, вродливий, у розквіті сил парубок, що картинно розкинувся на білій свиті під грушею («Микола Джеря» І. Нечуя-Левицького), зображуються у вихідній семантичній системі, де актуалізація всіх значень спрямована на те, щоб передати красу природи і людини, красу, яка, здавалось би, віщує щастя — так виявляється вихідна теза автора: люди у цьому краї могли б бути щасливими. Розгортання конфлікту заперечує сподівання автора, його вихідну тезу: людина не знаходить щастя. Завершальна семантична система проводить думку: за кріпацтва щастя для кріпака не-можливе. Кожна з цих частин структури також має свою семантичну систему, яка служить вираженню ідейного пафосу твору. У вихідній тезі уже може бути якась суперечність. Через розвиток дії, конфлікт або антитетичну ситуацію ця суперечність, усвідомлена або не усвідомлена суб’єктом мовлення, розвивається, вирішується чи не вирішується в межах даного твору. Якщо ж у творі є рухомий персонаж, тобто такий, у якого свідомість зазнає певних змін, відповідно змінюється і словесний образ усього персонажа, його початкова семантична система. Авторська точка зору в завершальній частині твору може збігатися з авторською точкою зору у вихідній частині, але збіг цей не буквальний,— це повторення на вищому витку спіралі. У вихідній тезі уже була певна суперечність на матеріалі конфлікту, зіткнення харак-терів і т. д. Розвиток цієї суперечності простежується, і автор робить узагальнення. Вихідна авторська теза має характер орієнтувальний, вона ніби спрямовує читача на сприйняття всього зображуваного в певному аспекті, а основна думка — в завершенні тв.ору. Ясна річ, що завершальна частина готується всім попереднім розвитком, вона ніби третій ступінь в розвитку за законом заперечення заперечення. З учнями, які ще не знайомі з цим законом діалекти-ки, мабуть, не варто в цьому плані розглядати твір як двочленну або тричленну стильову структуру, але навчати бачити антитетичність, діалектику в розвитку авторської думки і її вияв у словесному образі автора, складок яі взаємозв’язки’ останнього з рухомими і статичними- персонажами, вміння через аналіз усього цього прийти до розуміння завершальної авторської думки і форми її вияву, зрештою, до осягнення ідейного пафосу твору — необхідно. Опорними моментами у відшуканні діалектики роз-витку авторської думки, певними відправними точками можуть бути різні помічені антитези, наскрізні і повто-рювані елементи — вони можуть стати тими ниточками, потягнувши за які можна розплутати все художнє пле-тиво. Так, наприклад, у вступній частині повісті «Лихі люди» ми розглядали вище основну суперечність життя — не життя, муки, а точніше: життя таке, яким воно має природно бути, і те, яким зробили його лад і люди, тобто суцільне страждання. У зв’язку з цією загальною суперечністю ми розглядали семантичне зрушення у слові «жити». Ця суперечність цілком усвідомлена автором. У повісті «Лихі люди» всі головні чотири персонажі рухомі. Суперечності, з яких починає розвиватися кожен персонаж, так чи інакше розв’язуються в межах твору. Вихідна суперечність розвитку образу Попенка: ба-жання якомога більше і солодше їсти, безтурботніше жити і поки що неможливість задовольнити свої найнижчі, иайгрубіші потреби. Такі люди без будь-яких принципів, чиї інтереси не виходять за межі задоволення шлунку, не становлять ніякої небезпеки для царського ладу, навпаки, можуть бути використані, і Попенко досягає, чого хоче, ставши тюремним попом. Вихідна суперечність у розвитку образу Шестїрного: поки що він не пан, а хоче бути паном,— вся його діяльність, починаючи з дрібних доносів у гімназії, спрямована на це. Він досягає мети, ставши тюремним слідчим. На справі Телепня він мріє заробити новий чин, нову нагороду.
| |
Переглядів: 1120 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
[15.04.2014] | [Твір] |
Твір на тему «9 Травня -День Перемоги» (1) |
[19.02.2015] | [Твір] |
Твір-опис "Моя вулиця" (0) |
[08.05.2014] | [Мінітвір, мініатюра] |
Мінітвір на тему "Що таке щастя" українською мовою (0) |
[27.02.2015] | [Твір] |
Твір-опис на тему "У лісі" (0) |
[23.04.2017] | [Твір] |
Твір на тему: «Я і моя совість» (0) |
[05.09.2016] | [Сочинения] |
Медитация как способ обрести равновесие ума (0) |
[23.04.2017] | [Твір] |
Твір на тему "мистецтво писанкарства" (0) |
[12.01.2018] | [Сочинения] |
Сочинение на тему "ЭКСПО. История возникновения" (0) |
[19.02.2015] | [Вірш] |
Віші про маму для дітей (0) |
[26.01.2015] | [Приказки, прислів'я] |
Приказки та прислів'я про працю (0) |
Всього коментарів: 0 | |