Вірш
[18]
Вірші дитячі українською мовою для школярів, вчителів та школи. Віршований твір у якому зображені різні події та характери персонажів віршу
|
Твір
[69]
Твори украънською мовою - твір опис, твір роздум та розповідь про важливі події життя для 1-4, 5, 6, 7, 8 та 9 класів середньої школи та 10, 11 класу вищої школи
|
Мінітвір, мініатюра
[6]
Мінітвори - стислі зображення подій або описи на різноманітні теми
|
Українські диктанти
[3]
Cловниковий та графічні диктанти з української мови та літератури для дітей, школярів та вчителів
|
Діалог
[6]
Діалоги українською мовою - розмова між двома та більше персонажами або дійовими осібами
|
Розповідь
[12]
Твір розповідь - це художнє зображення подій сюжету розповіді та вчинків героїв твору від імені дійової особи чи письменника
|
Казки
[11]
Українські народні казки для дітей та дорослих, народна розповідь про надумані події
|
Привітання
[16]
Прикольні та смішні привітання зі святами, поздоровлення з днем народження, новорічні привітання та інші
|
Приказки, прислів'я
[10]
Українські прислів'я та приказки українською мовою про життя, добро, любов, дружбу, природу
|
ГДЗ
[0]
Для школи та школярів - готові домашні завдання, ГДЗ з різних предметів
|
Перекази
[1]
Перекази з української мови та літератури за творами відомих письменників
|
Диктанты
[2]
Диктанты на русском языке для школьников и школы
|
Сочинения
[33]
Сочинения для школьников по русскому языку
|
Головна » Файли » Твір |
17.06.2017, 16:19 | |
Визначення емоційного темпоритму допоможе пов’язати зміст і віршовий розмір твору. Емоційний темпоритм перше оформлення змісту, а в залежності від темпоритму обирається ритм, розмір (На віршових розмірах ми зупинятися не будемо). Аналізуючи ліричний твір, ми повинні бути уважними буквально до кожного слова і звуку. На значенні слова в художньому тексті, внутрішньої структури словесного образу, тропіки, семантичних нашарувань і зрушень ми вже зупинялися вище і повторюватись не будемо. Зупинимося на аналізі звукової інструментовки вірша. Вірш будується на принципі повтору. Повторюються закінчення рядків (рима), повторюються звуки в словах (алітерації, асонанси). Яку роль відіграють всі ці повтори, зокрема рима як один із видів повтору? Як тільки ми вловлюємо повтор, тобто стикаємося з чимось схожим на попереднє, ми відразу ж пригадуємо це «попереднє», воно зринає в нашій свідомості ніби другим планом поряд з першим, тобто поряд з рядком, який ми читаємо в даний момент. Візьмемо для прикладу вірш Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати...» Вірш, у якому немає жодного тропа (метафори, порівняння, епітета), тобто автологічний, а яке враження він справляє на нас своєю художньою картиною! В чому ж секрет художності цієї поетичної мініатюри? Безумовно, ми скажемо, в тому, що поет бере речі прості, нехитрі, любовно малюючи їх, створює картину народного життя. Спробуємо цей же текст записати прозою, залишивши порядок картин такий, як у вірші, але при цьому не будемо дотримуватись рими: «Коло хати вишневий садок, над вишнями гудуть хрущі, з плугами йдуть плугатарі, дівчата йдуть, співаючи, матері ждуть вечеряти». Порядок слів тут навіть правильніший, ніж у вірші, але ми відчуваємо, як текст не лише втратив поетичну чарівність, художність, а взагалі розпався. Якось недоречно звучить поряд «над вишнями гудуть хрущі» і «з плугами йдуть плугатарі», мимоволі в один ряд ставляться «хрущі» й «плугатарі», створюється грунт для комічного ефекту. У чому ж річ? Чому зникла поезія? По-перше, як нам уже відомо, зник емоційний темпоритм, той фермент, в якому відчутний настрій поета, розвиток його ліричної емоції, зник і ритм, який організовує мову. Ритм вимагає постановки слова на певному місці, а це не може не позначитися на логічних наголосах. Рядки вірша і намальовані в них картини, поєднані ритмом, сприймаються як одне ціле. По-друге, рима повертає нас до рядків (образів), що римуються. Коли ми читаємо, вимовляємо «Співають ідучи дівчата», ми вловлюємо подібність до прочитаного раніше «Садок вишневий коло хати», ця подібність відчутна через риму: хати дівчата. В момент, коли свідомість уловлює подібність закінчень рядків (риму), другим планом зринає і цілий рядок, який тепер у свідомості звучить удруге і в контексті з заримованим. Таким чином, рядки «Садок вишневий коло хати» і «Співають ідучи дівчата» виявляються тісно пов’язаними, з більш підкресленим «Садок вишневий коло хати», бо він один раз в нашій свідомості звучить повно, а другий другим планом. Тісніше пов’язані між собою і рядки, де римуються слова гудуть, йдуть і ждуть. Рядок «Хрущі над вишнями гудуть» звучить ніби тричі: коли ми читаємо його вперше і щоразу другим планом, коли стикаємось із зармованими з ним рядками. Отже, завдяки римуванню ми маємо до основного тексту певний акомпанемент з цього ж тексту, повторюваного вибірково за рядками і то в одному, то в іншому випадку другим планом. Так утворюється складне плетиво і з певного порядку слів у вірші, що впливає на логічний наголос, і з замаскованих повторів заримованих рядків (що теж сприяє підкресленню їх); все це поєднується емоційним темпоритмом (в даному разі спокійне замилування).
| |
Переглядів: 1120 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
[13.02.2015] | [Українські диктанти] |
Диктант для 6 класу (0) |
[22.12.2014] | [Привітання] |
Новорічні привітання (0) |
[02.03.2015] | [Привітання] |
Привітання мамі з 8 березня (0) |
[05.11.2014] | [Привітання] |
Гарні короткі привітання з весіллям! (0) |
[20.03.2015] | [Приказки, прислів'я] |
Прислів'я та приказки про щастя (0) |
[18.03.2018] | [Твір] |
Твір "З чого починається наш ранок" (0) |
[24.03.2017] | [Твір] |
Твір «Мандри Гуллівера» - почесне місце у світовій літературі (0) |
[12.02.2014] | [Привітання] |
Прикольні привітання з днем народження (0) |
[22.12.2014] | [Твір] |
Твір на тему "новий рік" (0) |
[22.02.2016] | [Сочинения] |
Сочинение на тему природа "Предсказывает облако" (0) |
Всього коментарів: 0 | |